Transparantie
Deze rubriek werd opgesteld in overeenstemming met het decreet (van de Franse Gemeenschap) van 6 mei 2019.
1. De verschillende instanties
De leden van de Associatie (uittreksel uit de statuten, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad)
1° de Université libre de Bruxelles (ULB), waarvan de maatschappelijke zetel is gevestigd te 1050 Brussel, Franklin D. Rooseveltlaan 50;
2° de Ziekenhuisvereniging van Brussel – Universitair Verplegingscentrum Jules Bordet, opgericht in de vorm van een vereniging volgens Hoofdstuk XII van de organieke wet betreffende de OCMW’s, waarvan de maatschappelijke zetel is gevestigd te 1070 Brussel, Mijlenmeersstraat 90;
3° de Ziekenhuisvereniging van Brussel – Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola, opgericht in de vorm van een vereniging volgens Hoofdstuk XII van de organieke wet betreffende de OCMW’s, waarvan de maatschappelijke zetel is gevestigd te 1020 Brussel, Jean Joseph Crocqlaan 15;
4° de Stad Brussel, waarvan de kantoren zijn gevestigd te 1000 Brussel, Anspachlaan 6.
De samenstelling van de Algemene Vergadering:
Stemgerechtigde leden
Vereniging Hoofdstuk XII – UVC Jules Bordet |
Robert Tollet |
Vereniging Hoofdstuk XII – UZKZF |
Julie Fiszman |
Stad Brussel |
Laurette Onkelinx, vicevoorzitter |
Stad Brussel |
Philippe Close |
Stad Brussel |
Filiz Güles |
Stad Brussel |
Benoit Hellings |
ULB |
Didier Viviers, voorzitter |
ULB |
Annemie Schaus |
ULB |
Pierre Gurdjian |
ULB |
Alain Eraly |
Permanente genodigden
Commissaris zoals beoogd door de organieke wet betreffende de OCMW’s |
Nancy Abbeloos |
Commissaris, afgevaardigd door de Regering van de Franse Gemeenschap |
Marc Mayné |
Bijgewerkt op 3 juni 2022
De samenstelling van de Raad van Bestuur:
Stemgerechtigde leden
Op voorstel van de ULB
|
Annemie Schaus |
Op voorstel van de ULB
|
Pierre Gurdjian |
Op voorstel van de ULB
|
Didier Viviers, voorzitter |
Op voorstel van de ULB
|
Alain Eraly |
Op voorstel van de ULB
|
Michel Verstraeten |
Op voorstel van de Stad Brussel en de andere leden-ziekenhuizen |
Philippe Close |
Op voorstel van de Stad Brussel en de andere leden-ziekenhuizen |
Benoit Hellings |
Op voorstel van de Stad Brussel en de andere leden-ziekenhuizen |
Filiez Güles |
Op voorstel van de Stad Brussel en de andere leden-ziekenhuizen |
Aline Godfrin |
Op voorstel van de Stad Brussel en de andere leden-ziekenhuizen |
Laurette Onkelinx, vicevoorzitter |
Onafhankelijke externe bestuurder, op gezamenlijk voorstel van de Stad Brussel en de ULB |
Bruno Colmant |
Onafhankelijke externe bestuurder, op gezamenlijk voorstel van de Stad Brussel en de ULB |
Ilham Kadri |
Voorzitter van het gemeenschappelijke Medisch Comité |
Virginie De Wilde |
Vicevoorzitter van het gemeenschappelijke Medisch Comité |
Sylvie Tenoutasse |
Permanente genodigden
Commissaris zoals beoogd door de organieke wet betreffende de OCMW’s
|
Nancy Abbeloos |
Commissaris, afgevaardigd door de Regering van de Franse Gemeenschap |
Marc Mayné |
Van rechtswege zetelend met raadgevende stem
Algemeen directeur
|
Renaud Witmeur |
Algemeen Medisch Directeur
|
Jean-Michel Hougardy |
Adjunct algemeen directeur – Campus Laken
|
Anna Groswasser |
Adjunct algemeen directeur – Campus Anderlecht
|
Francis de Drée |
Coördinator Verpleegkundige afdeling
|
Chantal Van Cutsem |
Bijgewerkt op 3 juni 2022
De samenstelling van de Directieraad:
Algemene directie |
Renaud Witmeur |
Algemene medische directie |
Prof. Jean-Michel Hougardy |
Adjunct algemene directie - Campus Anderlecht |
Francis de Drée |
Adjunct algemene directie - Campus Laken |
Anna Groswasser |
Directie Financiële afdeling |
Patrick Dominé |
Directie Verpleegkundige afdeling |
Chantal Van Cutsem |
Directie afdeling Informatiesystemen |
Jacques Rossler |
Directie afdeling Human Resources |
Ann De Permentier |
Afgevaardigde van de faculteit Geneeskunde |
Nicolas Mavroudakis |
Directiesecretariaat van het H.U.B: +32 (0)2 555 32 00
Bijgewerkt op 3 juni 2022
De bezoldigde mandaten (uittreksel uit de statuten zoals gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad)
Alleen de functies van onafhankelijke bestuurders zijn bezoldigd. De Algemene Vergadering zal het bedrag van de bezoldiging vastleggen.
1. Inventaris van de toelagen die werden toegekend in de loop van het vorige jaar, met vermelding van de begunstigde, het voorwerp van de toelage en het bedrag ervan
Geen
2. Inventaris van de onderzoeken die in de loop van het vorige jaar werden gevoerd voor rekening van de administratieve autoriteit
Geen
3. Inventaris van de overheidsopdrachten die werden aangegaan in de loop van het vorige jaar, met vermelding van de opdrachtnemer en van het contractuele bedrag
Geen
4. Afgeleverde stedenbouwkundige vergunning, verkavelingsvergunning en milieuvergunning
Niet van toepassing.
(c) Hôpital Universitaire de Bruxelles – Juni 2022